Kampanie PPC
Kampania PPC (Pay Per Click) w przypadku stron i sklepów internetowych sprowadza się do reklam w Google Ads. Są to płatne reklamy wyświetlane w wyszukiwarce i serwisach związanych z Google, polegają więc na wykupieniu miejsca reklamowego. Pozwalają one natychmiastowo wyświetlać Twoją stronę, konkretną ofertę lub tekst na wysokich pozycjach w Google.
Kampanie Google Ads dają możliwość precyzyjnego określenia odbiorców reklamy. Kierują do Ciebie użytkowników po słowach kluczowych, jeśli akurat szukają danych fraz, Twojej kategorii produktów albo po lokalizacji, jeśli działasz lokalnie, w konkretnym mieście. W kampanii PPC płaci się za realne kliknięcie w reklamę a nie jej wyświetlenie, co pozwala na kontrolę kosztów i dopasowanie do budżetu, jaki Twoja firma chce przeznaczać na ten rodzaj marketingu. Ponadto efekty kampanii Google Ads są łatwo mierzalne, dzięki czemu można je analizować. Reklamy PPC są alternatywą dla pozycjonowania strony i w przeciwieństwie do niego dają natychmiastowe rezultaty. Jednakże warto pamiętać, że firmy, aby osiągać sukcesy, nie powinny ograniczać się tylko do PPC, ale łączyć te metody: pozycjonowanie oraz płatne reklamy. Szczególnie, że dobrze wypozycjonowane strony osiągają lepsze rezultaty w kampaniach PPC, ale i korzystniejsze stawki
Dlaczego warto inwestować w kampanie PPC?
EFEKTYWNOŚĆ
Kampanie Google Ads pozwalają docierać do konkretnej grupy docelowej. Dzięki temu odbiorcami reklamy są osoby faktycznie zainteresowane Twoim produktem lub usługami. A Ty nie przepalasz budżetu! Dotarcie do użytkowników, na których potrzeby odpowiedzią są Twoje produkty, zwiększa szanse na zamianę ich w lojalnych klientów, którzy pokochają Twoją markę. Efektywność płynie także z tego, że w każdej chwili możesz zmieniać frazy kluczowe oraz modyfikować wysokość cen za kliknięcie.
ELASTYCZNOŚĆ
Google to potężna machina! Firma dysponuje licznymi kanałami, w których możemy wyświetlać reklamy, kierujące do Twojej strony. Reklama PPC może pojawić się nie tylko w wyszukiwarce Google na pierwszych stronach, ale również w reklamach video na YouTube, na Mapach Google, kontach poczty Gmail, w sieci reklamowej (zwykle na dużych i znanych serwisach internetowych) albo jako reklama retargetowana. Często są to jednak reklamy w wyszukiwarce Google, które wyglądają naturalnie, dyskretnie i są odbierane jako poszukiwana informacja. Możliwości jest więc sporo, a my pomożemy Tobie dopasować je do rodzaju Twojego biznesu.
KONTROLA KOSZTÓW
Prawidłowo skonfigurowana kampania PPC pozwala na szybki zwrot z inwestycji. Płaci się tylko za kliknięcie w reklamę, a więc za efekt. Wydasz tylko tyle, ile zaplanujesz przy uruchamianiu kampanii. Zadbamy o celny dobór grupy odbiorców, tak aby konwersja z reklamy była jak najwyższa.
CZASOWOŚĆ
Kampanie Google Ads to fantastyczne narzędzie do promocji biznesu w „gorących okresach”, takich jak promocje świąteczne czy wyprzedaże. Jeśli Twój biznes ma swoje mocne sezony, warto wtedy inwestować w reklamę PPC, aby klienci trafiali do Ciebie a nie do konkurencji. Jako że reklamę PPC można bardzo szybko włączyć, to również sprawdza się do real-time marketingu albo wykorzystania odpowiedniego momentu. Przykład? Masz firmę z pomocą drogową a właśnie spadł pierwszy śnieg? Zainwestuj w reklamę PPC, na pewno wiele osób w okolicy będzie szukać Twoich usług. Prowadzisz bloga o elektronice i napisałeś tekst o nowym smartfonie? Jeśli chcesz zwiększyć ruch na stronie, kampania PPC może być dobrym pomysłem. Warto mieć strategię i harmonogram kampanii PPC na cały rok, ale także pozwolić sobie na kreatywność, gdy dzieje się coś niespodziewanego a można przekuć to w sukces Twojego biznesu.
MIERZALNOŚĆ
Google udostępnia narzędzia analityczne pozwalające na szczegółową analizę kampanii. Dzięki nim można ocenić efekty, lepiej poznać grupę docelową i jej zachowania na stronie, sprawdzić ile kampania uzyskała kliknięć, wyświetleń, jaki był jej CTR oraz koszty. Wnioski to cenna wiedza, która przyda się w przyszłych działaniach marketingowych.
ROZPOZNAWALNOŚĆ
Inwestycja w kampanie PPC pozwala nie tylko zwiększyć ruch oraz sprzedaż na Twojej stronie, ale także zwiększyć jej rozpoznawalność. W końcu użytkownicy najczęściej zapamiętują pierwsze wyniki wyszukiwania. A zwykle są to strony z płatnej kampanii Google Ads.
Kampanie PPC Google Ads – jak wygląda współpraca z Webkomp?
Słuchamy Twoich potrzeb i celów biznesowych. Analizujemy otoczenie rynkowe Twojej kategorii w Google Ads.
Przesyłamy wycenę obsługi kampanii PPC.
Podpisujemy umowę.
Wdrażamy kampanię PPC, monitorujemy ją i czuwamy nad jej przebiegiem.
Przyszedł czas na wyniki, analizę skuteczności i wnioski.
Potrzebujesz skutecznej kampanii Google Ads? Pozwól, że stworzymy ją dla Ciebie!
Kiedy warto korzystać z reklamy PPC?
Reklama PPC może być stałym elementem działań marketingowych Twojej firmy, opartym o roczny harmonogram. Jednakże są sytuacje szczególne, kiedy warto zdecydować się na kampanię PPC po raz pierwszy albo zwiększyć budżet. Oto przykładowe rekomendacje:
- • Twoja strona właśnie wystartowała i jest nowa dla Google! Jeśli chcesz szybko „wybić się” na rynku i dać się znaleźć, warto włączyć kampanię Google Ads na główną frazę kluczową Twojego biznesu albo na najważniejszy produkt lub usługę w Twoim portfolio. Da Ci to łatwiejszy start, szybciej przyprowadzi klientów i… zacznie budować świadomość marki od samego początku działalności w Internecie.
- • Działasz bardzo lokalnie – w obrębie konkretnego miasta, dzielnicy lub regionu (najlepiej poza największymi miastami). Google Ads powinno wtedy znaleźć się w Twojej strategii marketingowej. Zazwyczaj konkurencja w mniejszych miastach jest nieduża. Jeśli Twoja strona internetowa będzie dobra, postawisz na SEO i jeszcze na płatną reklamę PPC, możesz spodziewać się niskiego kosztu kliknięcia i… wielu klientów! To świetny pomysł na promocję dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych, mechaników, sklepów, innych fachowców i usługodawców.
- • Szykuje się sezon promocji i wyprzedaży albo popytu na Twoje usługi! Sklepy internetowe, strony internetowe i blogi, które sprzedają produkty albo usługi powinny zwrócić uwagę na momenty w roku, kiedy konsumenci są zainteresowani zakupami. Okazje takie jak: noworoczne wyprzedaże, Walentynki, sezon wakacyjny, Black Friday, Cyber Monday czy świąteczne promocje powinny wpisać się w Wasze plany marketingowe. Sezon należy dopasować do branży, ale takie okazje w roku to moment, kiedy warto zainwestować w reklamy, aby ekspozycja Twojej marki była silniejsza niż konkurencji. Dzięki temu klientom łatwiej będzie skorzystać właśnie z Twojej oferty. Analogicznie, jeśli wiesz, że szykuje się wysoki sezon typowy akurat dla Twojej branży (Walentynki i Dzień Kobiet dla kwiaciarni, rozliczanie PIT-u dla księgowych lub biur rachunkowych, pierwszy śnieg dla pomocy drogowej), to także warto zlecić kampanię PPC i przebić wśród setek wyszukiwań.
- • Planujesz poprawić pozycjonowanie strony internetowej? Włączenie najpierw kampanii PPC pomaga zweryfikować czy wybrane słowa kluczowe rzeczywiście generują ruch. Jeśli nie, można je w reklamie na bieżąco poprawiać i testować inne frazy. Takie testy nie są najtańszym rozwiązaniem, ale skutecznie ustalą słowa kluczowe pod SEO, które z kolei będzie pracować za darmo na Twój sukces.